Ir al contenido principal

2º BILINGUAL. TASKS 20TH-24TH APRIL (GRUPOS CARLOS Y DAVID)





Hello everybody.

This next week, we are going to do an still life drawing, applying the pointillism technique.

This technique uses the apply of colours dots to give colour and shape to the figures.

Pointillism have been used by impresionism and expresionism most important artists, such as Vincent Van Gogh, Signat, Seurat, Monet..., due to its great capacity of suggest and convey emotions by means of the special effect that creates its colours.

The technique relies on the ability of the eye and mind of the viewer to blend the color spots into a fuller range of tones. It is related to Divisionism, a more technical variant of the method. Divisionism is concerned with color theory, whereas pointillism is more focused on the specific style of brushwork used to apply the paint.

At the bottom of this page, is attached an empty still life drawing, that you will have to download and print. To download the image, you have to click with mouse right button, and select "guardar imagen cómo".

Then, you will have to trace it into a DINA4 worksheet, using a 2H pencil and, finally you will paint it with gouaches, applying the stencil technique.

You will have to keep the fruits by means of templates and apply the spray painting, using an old toothbrush.



To give the sense of volume and depth, you have to vary the colour tone, trying to get two or three different tones in each one piece of fruit. Shading the drawing changing the distance from you are applying the painting you will get this effect.


Keep in mind shades and shadows. The light comes from the right side of the page. So, this will be the clearest area in each one piece of fruit. On the contrary, the darkest area will be the left side.

Finally, with dry painting, delete the contour traced with 2H pencil with an eraser.

Send a photo jpg or pdf of your work to our email account:

edplasticaiesmbescos@gmail.com






Entradas populares de este blog

Criterios de evaluación 2023-2024

Estos son los criterios de evaluación actualizados para el curso 2023-2024. 1º ESO E.P.V.A. Procedimientos e instrumentos de evaluación Los procedimientos e instrumentos de evaluación indican cómo, quién, cuándo y con qué instrumentos se obtendrá la información para comprobar el grado en el que cada alumno/a ha adquirido las competencias e integrado los saberes básicos de la materia. Así, son los procedimientos los que determinan el modo de proceder en la evaluación y fijan los instrumentos que se utilizan en el proceso evaluador. Dichos procedimientos e instrumentos deberán permitir la constatación de los progresos realizados por cada alumno y por cada alumna, teniendo en cuenta su particular situación inicial, atendiendo a la diversidad de capacidades, actitudes y ritmos de aprendizaje. Al comienzo de cada curso, el profesorado realizará la evaluación inicial del alumnado. Asimismo, y durante el curso, se recurrirá a los siguientes procedimientos e instrumentos de evaluación: Proced...

CRITERIOS CALIFICACIÓN Y PROGRAMACIÓN DIDÁCTICA 2022-2023

Los criterios de calificación para el presente curso 2022-2023, en los cursos de 1º y 2º de ESO, se adjuntan a continuación. Asimismo, enlazamos aquí al resumen de la programación didáctica de la materia.

GANADORES CONCURSO DE PORTADAS PARA LA AGENDA ESCOLAR

El pasado Viernes 21 de Abril tuvo lugar la entrega de los premios y accésit a los trabajos para el diseño de la portada escolar para el curso 2023-24. El primer premio ha sido para Sandra Cupertino, los segundos premios para Silvia Argón e Izarbe Pérez y el accésit para Ana López. Aquí los trabajos premiados. Enhorabuena!!! Primer premio: Sandra Cupertino. Segundo premio: Silvia Argón. Segundo premio: Izarbe Pérez. Accésit: Ana López.